Wednesday, October 13, 2010

Jalan-jalan ke kota singa....

Sambil bekerja minum air, itulah ibaratnya kalau kita sambil bekerja ke arah selatan, masuk-masukkan diri lah ke kota singa itu..Apa kaitan ntah, tatau.

Dalam-dalam pada itu, sempat lah juga calling-calling DJ Awie n Joe Perantau yang meronda satu mesia tuh..Tapi, takdelah sempat jumpa pun, masing-masing ada agenda sendrik..lain kalilah gathering ramai ramai ngan geng reban semua..

Aku biasa gak bekerja ke selatan tanah air nih, tapi, takdelah setiap kali ke selatan terus je sampai ke kota singa itu. Last time aku masuk pun 2 tahun lepas, ngan Cik Uci.

Tapi, memandangkan mak datin-mak datin ini memang dah baik punya perancangan masuk soping ke singapura ini, aku ikut jelaaa...

Oh mak datin bertiga inih, memang kaki soping ooo..tapi, semua tahap mak datin lah kan...bukan tahap mak bedah macam aku nih..hehe.

Beg dema semua , sorang LV, sorang Kipling, sorang Coach.

Aku pakai Carlo Rino jek. Itu pun, bagi aku dah cukup hebat tuh..ekekeke..

Masuk ke Spura, terus ke Takashimaya. Masuk satu butik ke satu butik. Masuk LV , keluar Fendi, masuk Salvatore Ferragamo, keluar Christian Louboutin. Masuk Coach, keluar burberry..Uish, pendek kata, tak pernah umur nak berangan masuk kedai butik cenggitu yang reganya kalau convert duit mesia memang above RM3000. Nak sentuh pegang pun takot..hahaha..jakun.Oh ya, sempatlah nampak AC Mizal ngan bininya, emiliya rosnaida. Shopping kat LV ko...yelah jutawan kan...(tapi nafkah anak pun terabai, apakehei)


Ha, kalau masuk sini, tak sah kalau tak makan eskem 1 dolar nih. Semua yang jual warga emas belaka. Menggigil-gigil potong bar aiskrim tuh..Aiskrim semua Walls je..Tapi dikepit ngan biskut 4 segi. sedapp..

Singgah kedai elektronik, semua mak datin sambar iPad. Yang high end plak, yang ada 3G n 64G flash drive. Duit sana ada dalam lebih kurang SGD1200, campur tax 7%, campur ntah kelentong hapa lagi salesman tuh, total dalam SGD1600. Convert duit kita jadik dalam RM3800. Oklah tu kot, sebab kat mesia nih, yang 32G dan yang wifi je, takde 3G tu pun dah 3500. Dapatla free casing semua, screen protector anti-gores dan menang. Good buy la kot. Tapi, idoklah teman beli, kita tengokk jek. Sambil telan air liur.


Makan pulak kat restoran Indonesia nih, sedap gak, makan kangkong masak belacan, cumi bakar,ayam n udang.

Antara gambar yang sempat disnap. Mak Datin N beli purse LV dengan backpack Kipling dan jua ipad. Itu belum aku cerita dema masuk kedai emas jugak, dan sambarrr juga ear ring , dengan pendant. Seperti biasa, mek hanya membisu seribu bahasa. Takut gue nak spend banyak itu. Hehehe..Belum taraf mak datin lagi aku gamaknya..

Penyudahnya, gue jadik tukang angkat beg jer..hahaha..

Nantilah ko beg LV. Satu hari nanti, aku akan mendapatkanmu. Haha. Cita-cita kena tinggi, dek non..


Signing off ,

8 comments:

Anonymous said...

LV kat sana..

tahap2 nyonya2 tua pakai tshirt dengan leotard je beratur beli. tak kelas pun

hahaha

Elf said...

Ekekeke...

Kalau nyonya itu pun tak kelas, lagilah terus low kelas aku nih, LV kat sana pun tak mampu beli, mampu tengok jek..ekeke

Elf said...

Oh ya lagi satu, itu tak dengar lagi diaorg punya cerita LV di Parislah, Japanlah..

Hohoho..

sempoii said...

Elf..kita beli pendant ngan ring kat gerai kat midveli ngan subang parade tu je.. klass jugak per..ramai yg jeles.. ehheheh

Elf said...

Poii,

Ya betul..Mana taknya, semua design design Habib, Tiffany, nampak real jek..ekeke

VAD said...

Tak best baca entry kau ni. Cuba la cerita masuk Universal Studio la, naik roller coaster ka, jumpa woody woodpecker ka.. baru la kelas 4 kenanga.

sempoii said...

anak aku kelas 5 budiman..ngan kelas 2 gemilang...huhuhu

Elf said...

Entry ini khas untuk Sempoii sajork..dia je boleh appreciate entry shopping, kan? ekekeke