Tuesday, February 12, 2008

Lupakanlah

Dear Diary, (ehem)

Saya terserempak dengan seseorang pada satu hari. Orang tu nak katakan rapat, tidaklah berapa rapat. Nak katakan tak rapat, pun tidak berapa betul juga. Tapi, yang sebenarnya rasanya tidaklah begitu rapat kot. Sebab dia tak tahu segala macam benda pada diri ini. Ya, aku sebenarnya seorang yang perahsia. Tidaklah aku menceritakan segala galanya walaupun kepada ko, kan diary? Ko pun tau kan diary?

Tapi cerita nih, bukannya apa, seseorang itu telah menghiriskan hati ini (Haiyoh, ayat jiwangnyaa). Dan saya fikir , selalunya saya akan memaafkan dan melupakan. Forgive and forget. Tapi, kali ini tidak rasanya. Mungkin saya maafkan, tetapi saya tak lupa. Dan satu perkara yang menghiris perasaan tuh, tak boleh lupakan walaupun bukannya ada apa-apa sangat.

So, sekarang nih, tak tahulah, adakah saya sebenarnya menjadi hipokrit dengan berpura-pura gembira bila ada berjumpa orang itu, walhal dalam hati masih ada parut kecil (cewah) yang akan ada sampai bila-bila.

Biarlah saya seorang saja yang tahu, ya dear diary...Kalau aku cakap ngan ko siapa pun bukan ko kenallll..

Dah pergi main jauh-jauh! shoh shoh

No comments: